Choď na obsah Choď na menu
 


GDPR

 

Pre prijímateľov sociálnej služby:

 

INFORMÁCIE O SPRACÚVANÍ VAŠICH OSOBNÝCH ÚDAJOV

v súlade s článkom 13 NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 (ďalej len „GDPR“) a v súlade s §19 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „Zákon“)

 

Vážený prijímateľ sociálnej služby,

nakoľko v súvislosti s poskytovaním sociálnych služieb v našom zariadení dochádza k spracúvaniu osobných údajov, chceli by sme Vás ako dotknutú osobu informovať o Vašich právach a podmienkach spracúvania Vašich osobných údajov. Zároveň by sme Vás chceli ubezpečiť, že ochrana Vašich osobných údajov je pre našu organizáciu dôležitá  a Vami poskytnuté údaje sú dôverné a všetci naši pracovníci sú zaviazaní povinnosťou mlčanlivosti.  Za týmto účelom máme prijaté bezpečnostné opatrenia v súlade s GDPR.

 

IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE A KONTAKTNÉ ÚDAJE PREVÁDZKOVATEĽA

Názov:

„HARLEKÝN“, Zariadenie sociálnych služieb Topoľčany

Sídlo:

Ul. M. Závodného  2678/1, 955 01  Topoľčany

IČO:

31825796

Telefónne číslo:

038/5313 540

E-mail:

zssharlekyn@zssharlekyn.sk

Zodpovedná osoba:

Sídlo:

IČO:

espoločnosti s.r.o.

Rudohorská 33, 974 11  Banská Bystrica

46239782

 

ÚČEL SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Účelom spracúvania Vašich osobných údajov je:

  1. posúdiť splnenie podmienok pre prijatie a priebežné poskytovanie sociálnych služieb;
  2. poskytovať Vám kvalitné sociálne služby na základe zmluvy o poskytovaní sociálnej služby v zariadeniach pre fyzické osoby, ktoré sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby, a pre fyzické osoby, ktoré dovŕšili dôchodkový vek, ktorých súčasťou je zabezpečovanie ubytovania a stravovania a vykonávanie odborných činností, obslužných činností a ďalších činností podľa zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov;
  3. plnenie zákonných povinností poskytovateľa súvisiacich s poskytovaním sociálnych služieb voči rôznym inštitúciám a štátnym orgánom.

 

PRÁVNY ZÁKLAD SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  1. Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy o poskytovaní sociálnej služby na základe žiadosti dotknutej osoby [Čl. 6 ods.1 písm. b) GDPR (§ 13 ods.1 písm. b) Zákona)].
  2. Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na riadne plnenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby a s tým súvisiacich služieb [Čl. 6 ods.1 písm. b) GDPR (§ 13 ods.1 písm. b) Zákona)].
  3. Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie zákonných povinností prevádzkovateľa sociálnych služieb podľa osobitných predpisov; [Čl. 6 ods.1 písm. c) GDPR (§13 ods.1 písm. c) Zákona)]. Ide najmä o:
  • zákon č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov;
  • zákon č. 447/2008 Z.z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
  • zákon č. 601/2003 Z.z. o životnom minime a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
  • zákon č. 461/2003 Z.z. o sociálnom poistení;
  • súhlas dotknutej osoby
  • zákon č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
  • zákon č. 362/2011 Z.z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
  • zákon č. 363/2011 Z.z. o rozsahu a podmienkach úhrady liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín na základe verejného zdravotného poistenia a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
  • zákon č. 581/2004 Z.z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

KATEGÓRIE PRÍJEMCOV A TRETÍCH STRÁN

Vaše osobné údaje môžu byť poskytnuté nasledujúcim kategóriám príjemcov: 

Príjemca v tretej krajine alebo medzinárodnej organizácii

Nie je

 

Príjemca v členskom štáte

(EÚ a EHP)

 

vrátane 

 

Orgánov verejnej moci, ktoré spracúvajú osobné údaje

na základe osobitného predpisu

 

  • Samosprávny kraj (VÚC) za účelom žiadosti o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu,
  • Mesto (Mestský úrad) za účelom žiadosti o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby,
  • Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny pre účely priznania príspevku na účely kompenzácie sociálnych dôsledkov ťažkého zdravotného postihnutia,
  • Lekárom a iným zdravotníckym pracovníkom za účelom poskytnutia zdravotnej starostlivosti,
  • Agentúra domácej ošetrovateľskej starostlivosti za účelom poskytnutia ošetrovateľskej starostlivosti,
  • Agentúra osobnej asistencie za účelom poskytnutia osobnej asistencie,
  • Lekárne za účelom  poskytovanie požadovaných liekov alebo  zdravotníckych pomôcok na základe lekárskeho predpisu.
  • Súd, orgány činné v trestnom konaní napr. v prípade súdneho konania,
  • Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR a iné štátne kontrolné orgány  za účelom kontroly,
  • Externým firmám, ktoré pre nás  poskytujú servisné IT služby a odborné poradenské služby ako napr. právne služby a pod. (len k nahliadnutiu),
  • Externým firmám, ktoré pre nás  poskytujú stravovacie a/alebo ubytovacie služby

 

PRENOS OSOBNÝCH ÚDAJOV DO TRETEJ KRAJINY ALEBO MEDZINÁRODNEJ ORGANIZÁCII

Nie je a ani sa nezamýšľa.

 

DOBA UCHOVÁVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Počas zákonnej doby lehoty uloženia podľa registratúrneho záznamu napríklad:

Zoznam obyvateľov

20 rokov

Žiadosti o uzatvorenie dohody o poskytnutí sociálnej služby- zrušené

5 rokov

Klientske spisy (po uzavreté spisu)

20 rokov

Kultúrno-spoločenská a vzdelávacia činnosť

5 rokov

Individuálny plán klienta, adaptačný proces klienta

5 rokov

Zoznam príjmov, úhrad, vreckového a vratiek

5 rokov

Denný ošetrovací záznam

5 rokov

Denné hlásenia

5 rokov

Individuálny rozvojový plán klienta

5 rokov

Epidemiologické opatrenia

10 rokov

Opatrovateľský proces, odchody, príchody klientov

5 rokov

Prehľad o pohybe obyvateľov

20 rokov

 

POUČENIE O PRÁVACH DOTKNUTEJ OSOBY

V súlade s čl.13 – 21 GDPR (§ 19-27 zákona o ochrane osobných údajov) máte ako dotknutá osoba:

  • právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k  osobným údajom týkajúcich sa Vašej osoby a potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú (čl.15 GDPR),
  • právo na opravu  Vašich nesprávnych alebo neúplných osobných údajov (čl.16 GDPR),
  • právo na vymazanie Vašich osobných údajov, ak účel ich spracúvania skončil alebo je splnená niektorá z podmienok čl.17 GDPR,
  • právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, ak ide o prípady podľa čl.18 GDPR,
  • právo namietať spracúvanie osobných údajov, ak ide o prípady podľa čl.21 GDPR,
  • právo na prenosnosť osobných údajov  podľa čl.20 GDPR,
  • právo podať sťažnosť dozornému orgánu-právo podať návrh na začatie konania podľa §100 Zákona.

Svoje práva môžete uplatniť písomne na adresu sídla prevádzkovateľa alebo na e-mailovú adresu uvedenú v záhlaví tohto dokumentu. Za týmto účelom môžete použiť Formulár pre uplatnenie práv dotknutej osoby. V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať.

 

POSKYTOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV JE

  • požiadavkou, ktorá je potrebná na to, aby sme s Vami mohli uzavrieť Zmluvu o poskytovaní sociálnej služby a poskytovať Vám kvalitné sociálne služby;
  • tiež zákonnou požiadavkou pre plnenie zákonných povinností poskytovateľa sociálnej služby voči rôznym inštitúciám a štátnym orgánom.

Následkom neposkytnutia Vašich osobných údajov bude, že s Vami nebudeme môcť uzavrieť  a realizovať Zmluvu o poskytovaní sociálnej služby. Iné následky nie sú.

 

AUTOMATIZOVANÉ ROZHODOVANIE VRÁTANE PROFILOVANIA

Prevádzkovateľ pri spracúvaní osobných údajov pre daný účel nepožíva automatizované individuálne rozhodovanie, ani profilovanie.

 

POUČENIE POVERENEJ OSOBY

v súlade s  NARIADENIM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 (ďalej len „GDPR“) a v súlade

so z. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

(ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“)

 

 

 

Poučenie pre zamestnancov „HARLEKÝN", ZSS Topoľčany:

 

IDENTIFIKAČNÉ A KONTAKTNÉ ÚDAJE PREVÁDZKOVATEĽA

Názov:                  „HARLEKÝN", Zariadenie sociálnych služieb 

                                Topoľčany                             

Sídlo:                     ul. M. Závodného 2678/1, 955 01  Topoľčany                                             

IČO:                       31825796                                                                          

                               

POUČENIE POVERENEJ OSOBY

 

  1. Práva a povinnosti poverenej osoby

Práva poverenej osoby

Poverená osoba má právo vykonávať spracovateľské operácie s osobnými údajmi výlučne v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov a GDPR, všeobecne záväznými právnymi predpismi a internými riadiacimi aktmi prevádzkovateľa.

Poverená osoba má právo najmä na

  1. pridelenie prístupových práv a vykonávanie spracovateľských operácii s osobnými údajmi v rozsahu nevyhnutnom na plnenie jej úloh;
  2. opätovné poučenie, ak došlo k podstatnej zmene jej pracovných činností, alebo sa podstatne zmenili podmienky/rozsah spracúvania osobných údajov;
  3. odmietnutie vykonať pokyn k spracúvaniu osobných údajov, ktorý je v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo dobrými mravmi
  4. poradenstvo a konzultácie s otázkami týkajúcimi sa spracúvania osobných údajov a za týmto účelom kontaktovať určené zodpovednú osobu, inak priameho nadriadeného.

 

Povinnosti poverenej osoby

Poverená osoba je povinná najmä:

  1. získavať osobné údaje výlučne na zákonom ustanovený/prevádzkovateľom vymedzený účel; je neprípustné, aby  poverená osoba získavala osobné údaje pod zámienkou iného účelu spracúvania,
  2. spracúvať osobné údaje len minimálnom, nevyhnutnom rozsahu a len počas stanovenej doby,
  3. vykonávať len povolené spracovateľské operácie v medziach  rozsahu povolených spracovateľských činností, ktorý je uvedený v prílohe č. 1 tohto záznamu, a to  len so správnymi, úplnými a podľa potreby aktualizovanými osobnými údajmi,
  4. nesprávne a neúplné osobné údaje je bez zbytočného odkladu povinná opraviť alebo doplniť; nesprávne a neúplné osobné údaje, ktoré nemožno opraviť alebo doplniť tak, aby boli správne a úplné je povinná blokovať, kým sa rozhodne o ich likvidácií,
  5. pred získavaním osobných údajov od dotknutej osoby ju oboznámiť s informáciami o spracúvaní osobných údajov podľa vypracovanej predlohy týkajúcej sa danej agendy, tzv. Informačné poučenie,
  6. poučiť dotknutú osobu o dobrovoľnosti, alebo povinnosti poskytnutia osobných údajov a o existencii jej práv podľa zákona o ochrane osobných údajov a GDPR,
  7. v prípade potreby preukázať svoju príslušnosť k prevádzkovateľovi hodnoverným dokladom alebo iným spôsobom,
  8. získavať osobné údaje nevyhnutné na dosiahnutie účelu spracúvania kopírovaním, skenovaním alebo iným zaznamenávaním úradných dokladov na nosič informácií len vtedy, ak to osobitný zákon výslovne umožňuje bez súhlasu dotknutej osoby alebo na základe písomného súhlasu dotknutej osoby, ak je to nevyhnutné na dosiahnutie účelu spracúvania,
  9. postupovať výlučne v súlade s technickými, organizačnými a personálnymi opatreniami prijatými prevádzkovateľom podľa interných riadiacich aktov (smerníc) prevádzkovateľa,
  10. vykonať likvidáciu osobných údajov, ktoré sú súčasťou už nepotrebných pracovných dokumentov (napr. rôzne pracovné súbory, pracovné verzie dokumentov v listinnej podobe) rozložením, vymazaním alebo fyzickým zničením hmotných nosičov tak, aby sa z nich osobné údaje nedali reprodukovať; to neplatí vo vzťahu k osobným údajom, ktoré sú súčasťou obsahu registratúrnych záznamov prevádzkovateľa,
  11. v prípade nejasností pri spracúvaní osobných údajov sa obrátiť na prevádzkovateľa alebo zodpovednú osobu,
  12. chrániť prijaté dokumenty a súbory pred stratou a poškodením a zneužitím, odcudzením, neoprávneným sprístupnením, poskytnutím alebo inými neprípustnými formami spracúvania,
  13. dodržiavať mlčanlivosť o osobných údajoch podľa bodu č. 2 tohto záznamu,
  14. v prípade kontroly, je povinná bezodkladne informovať vedenie organizácie o danej kontrole a poskytnúť úradu potrebnú súčinnosť,
  15. poverená osoba nesmie osobné údaje spracúvané prevádzkovateľom využiť pre osobnú potrebu, či potrebu inej osoby alebo na iné, než služobné účely,
  16. v prípade vzniku bezpečnostného incidentu je povinná okamžite ohlásiť tento bezpečnostný incident,  a to prostredníctvom vyplnenia formulára s názvom: Evidencia bezpečnostného incidentu a použitých riešení v súlade s postupom podľa internej smernici Monitorovanie a manažment bezpečnostných incidentov,
  17. na požiadanie poskytnúť dotknutej osobe Formulár pre uplatnenie práv dotknutej osoby
  18. v prípade, že dotknutá osoba uplatní niektoré zo svojich práv, je poverená osoby povinná okamžite to ohlásiť Zodpovednej osobe, ak nie je zriadená svojmu priamemu nadriadenému.

 

  1. Záväzok mlčanlivosti poverenej osoby

Prevádzkovateľ týmto poučuje poverenú osobu, že je povinná zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, ktoré spracúva alebo s ktorými príde do styku, či už formou oboznámenia, vzhliadnutia, obdržania v listinnej alebo elektronickej podobe. Pričom povinnosť mlčanlivosti trvá aj po ukončení spracúvania osobných údajov, teda aj po skončení Vášho pracovného/obdobného pomeru bez časového obmedzenia. Povinnosť mlčanlivosti neplatí, ak je to nevyhnutné na plnenie úloh súdu a orgánov činných v trestnom konaní podľa osobitného zákona; tým nie sú dotknuté ustanovenia o mlčanlivosti podľa osobitných predpisov. Ustanovenia o povinnosti mlčanlivosti sa tiež nepoužijú vo vzťahu k Úradu na ochranu osobných údajov SR pri plnení jeho úloh.

  1. Podmienky spracúvania osobných údajov

Podmienky spracúvania osobných údajov sú vymedzené v Bezpečnostnej smernici prevádzkovateľa, s ktorou sa poverená osoba oboznamuje v rozsahu potrebnom na plnenie jej úloh.

 

3.1 Podmienky spracúvania osobných údajov prostredníctvom neautomatizovaných prostriedkov spracúvania (listová forma)

 

Pri spracúvaní osobných údajov neautomatizovaným spôsobom poverená osoba najmä

  1. zachováva obozretnosť pri podávaní chránených informácií, vrátane osobných údajov, pred návštevníkmi prevádzkovateľa alebo inými neoprávnenými osobami,
  2. neponecháva osobné údaje voľne dostupné na chodbách a v iných neuzamknutých miestnostiach alebo na iných miestach, vo verejne prístupných miestach, opustených dopravných prostriedkoch a pod.,
  3. odkladá spisy a iné listinné materiály na určené miesto a neponecháva ich po skončení pracovnej doby, resp. opustení pracoviska voľne dostupné (napr. na pracovnom stole),
  4. zaobchádza s tlačenými materiálmi obsahujúcimi osobné údaje podľa ich citlivosti; je potrebné aplikovať všetky relevantné opatrenia, ktoré zabezpečia ochranu vytlačených informácií obsahujúcich osobné údaje pred neoprávnenými osobami,
  5. pri skončení pracovného pomeru alebo obdobného vzťahu je povinná odovzdať prevádzkovateľovi pracovnú agendu vrátane spisov obsahujúcich osobné údaje,
  6. v prípade tlače dokumentov obsahujúcich osobné údaje zabezpečuje, aby sa počas tlačenia neoboznámila s nimi neoprávnená osoba; tlačené materiály obsahujúce osobné údaje musia byť ihneď po ich vytlačení odobraté a uložené na zabezpečené miesto; to sa uplatňuje aj pri kopírovaní dokumentov - nadbytočné a chybné dokumenty bez zbytočného odkladu zlikviduje skartovaním,
  7. uzamyká kanceláriu pri každom opustení v prípade, že v miestnosti už nie je iná poverená osoba prevádzkovateľa.

 

  1. Podmienky spracúvania osobných údajov formou úplne alebo čiastočne automatizovaných prostriedkov spracúvania (elektronická forma)

 

Pri spracúvaní osobných údajov formou úplne alebo čiastočne automatizovaných prostriedkov spracúvania poverená osoba najmä

  1. dodržiava bezpečnostné opatrenia prijaté prevádzkovateľom za účelom zabezpečenia ochrany osobných údajov,
  2. nepoužíva verejné komunikačné systémy na rýchly prenos správ (ICQ, AOL, IRC a pod.),
  3. informačnú techniku (počítače, notebooky, USB kľúč, smartfón a pod.) umiestňuje iba v uzamykateľných priestoroch; miestnosť, v ktorej sa nachádza informačná technika, musí byť pri každom odchode uzamknutá a po skončení pracovnej doby je povinná vypnúť počítač a uzamknúť skrine s materiálmi obsahujúcimi osobné údaje,
  4. dbá na antivírusovú ochranu pracovných staníc sledovaním toho, či správne funguje primárne určený softvérový systém, ktorý je automaticky pravidelne aktualizovaný,
  5. berie do úvahy zákaz inštalovať alebo odinštalovať, zablokovať alebo zmenu konfigurácie programového a softvérového nastavenia pracovných zariadení, najmä antivírusovej ochrany,
  6. dôsledne dodržiava pravidlá ochrany prístupových práv a dôvernosť hesiel a heslovú politiku,
  7. osobné údaje uložené na dátových nosičoch: Externý disk, USB kľúč, Notebook, tablet, smartfón a pod. musia byť uložené v šifrovanej forme, pričom je možné šifrovať celý dátový nosič napr. externý disk alebo je možné šifrovať samotné súbory na ňom,
  8. pri prenose chránených skutočností prostredníctvom počítačových sieti, napr. zaslanie E-mailovej správy cez Internet, je nevyhnuté šifrovať prenos týchto údajov.

 

Okrem vyššie uvedených opatrení je poverená osoba povinná dodržiavať aj ostatné bezpečnostné opatrenia uvedené v Bezpečnostnej politike prevádzkovateľa, ktorá je dostupná na webovom sídle prevádzkovateľa v sekcii Ochrana osobných údajov alebo v kancelárií štatutára.

 

  1. Zodpovednosť za porušenie práv a povinností

Prevádzkovateľ týmto poučuje poverenú osobu, že porušenie ktoréhokoľvek ustanovenia tohto záznamu sa považuje za porušenie pracovnej disciplíny, ktoré môže mať za následok možnosť okamžitého skončenia pracovného pomeru podľa §68 alebo možnosť výpovede danej zamestnávateľom podľa §63 Zákonníka práce, prípadne môže byť použitý na účely trestného konania alebo konania o priestupkoch.

 

Porušením povinností alebo zneužitím oprávnení pri spracúvaní osobných údajov môže poverená osoba naplniť skutkovú podstatu správnych deliktov podľa § 104 ods. 2 písm. a) až e) zákona o ochrane osobných údajov, a to nasledovným konaním:

  1. nesplnil alebo porušil niektorú zo základných zásad spracúvania osobných údajov vrátane podmienok súhlasu podľa § 6 až 14, § 16 a § 52 až 58 z.č.18/2018 alebo podľa čl. 5 až 7 a čl. 9 nariadenia (EÚ) 2016/679,
  2. nesplnil alebo porušil niektoré z práv dotknutej osoby podľa § 19 až 29 a § 59 až 66 z.č.18/2018 alebo podľa čl. 12 až 22 nariadenia (EÚ) 2016/679,
  3. nesplnil alebo porušil niektorú z povinností pri prenose osobných údajov príjemcovi v tretej krajine alebo medzinárodnej organizácii podľa § 49 až 51 a § 73 až 77 z.č.18/2018 alebo podľa čl. 44 až 49 nariadenia (EÚ) 2016/679,
  4. nesplnil alebo porušil niektorú z povinností zákonného spracúvania osobných údajov podľa § 78,
  5. nesplnil príkaz alebo nedodržal dočasné alebo trvalé obmedzenie spracúvania osobných údajov alebo pozastavenie prenosu osobných údajov nariadeného úradom podľa § 81 ods. 3 alebo podľa čl. 58 ods. 2 nariadenia (EÚ) 2016/679 alebo v rozpore s čl. 58 ods. 1 nariadenia (EÚ) 2016/679 neposkytol prístup.

 

Poverená osoba môže v súvislosti s protiprávnym nakladaním s osobným údajmi čeliť aj trestnému stíhaniu za trestné činy napríklad  podľa § 247 Neoprávnený prístup do počítačového systému, § 247a   Neoprávnený zásah do počítačového systému, § 247b Neoprávnený zásah do počítačového údaja, § 247c Neoprávnené zachytávanie počítačových údajov, § 247d Výroba a držba prístupového zariadenia, hesla do počítačového systému alebo iných údajov zákona č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov, zákona č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov alebo môže voči nej byť vedené disciplinárne konanie.

 

Neoddeliteľnou súčasťou tohto poučenia je Príloha č. 1 k poučeniu poverenej osoby, ktorá obsahuje najmä vymedzený rozsah a popis povolených spracovateľských operácií.

 

INFORMÁCIE O SPRACÚVANÍ VAŠICH OSOBNÝCH ÚDAJOV

v súlade s článkom 13 NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 (ďalej len „GDPR“) a v súlade s §19 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „Zákon“)

KAMEROVÝ  SYSTÉM

 

Nakoľko v súvislosti s používaním kamerového systému dochádza k spracúvaniu osobných údajov, chceli by sme Vás ako dotknutú osobu informovať o Vašich právach a podmienkach spracúvania Vašich osobných údajov. Zároveň by sme Vás chceli ubezpečiť, že ochrana Vašich osobných údajov je pre našu organizáciu dôležitá a za týmto účelom máme zavedené bezpečnostné opatrenia v súlade s GDPR.

IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE A KONTAKTNÉ ÚDAJE PREVÁDZKOVATEĽA

 

Obchodné meno:

„HARLEKÝN“, Zariadenie sociálnych služieb Topoľčany 

Sídlo:

M. Závodného 2678/1, 955 01  Topoľčany           

IČO:

31825796

Telefónne číslo:

+421 911 513 540

E-mail:

zssharlekyn@zssharlekyn.sk

Zodpovedná osoba:

espoločnosti s.r.o., Rudohorská 33, 974 11  Banská Bystrica

IČO: 46239782, tel: +421 904 423 047, email: info@espolocnosti.sk

ÚČEL SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV A ZAVEDENIA KAMEROVÉHO SYSTÉMU

Ochrana majetku prevádzkovateľa, odhaľovanie kriminality, ochrana verejného poriadku a bezpečnosti prevádzkovateľa.

 

ROZSAH SPRACÚVANÝCH OSOBNÝCH ÚDAJOV

Videozáznam zachytených fyzických osôb, pričom videozáznamy budú použité len ako bežné osobné údaje.

 

UMIESTNENIE KAMIER

Kamery snímajú nasledujúce priestory:

Kamera č. 1 monitoruje: Oddelenie č. 7 miestnosť č. 1

Kamera č. 2 monitoruje: Oddelenie č. 5 spoločenská miestnosť

Kamera č. 3 monitoruje: Oddelenie č. 4 prízemie spoločenská miestnosť

Kamera č. 4 monitoruje: Oddelenie č. 4 prízemie bezpodnetovú miestnosť

Kamera č. 5 monitoruje: Oddelenie č. 4  poschodie 1. bezpodnetovú   miestnosť

Kamera č. 6 monitoruje: Oddelenie č. 6 spoločenskú miestnosť

Kamera č. 7 monitoruje: Oddelenie č. 8 prízemie chodbu

Kamera č. 8 monitoruje: Oddelenie č. 8 prízemie spoločenskú miestnosť                                              

Kamera č. 9 monitoruje: Oddelenie č. 8 poschodie 1. chodbu

 

Každý vstup do monitorovaného priestoru je označený piktogramom a označením, že daný priestor je monitorovaný kamerovým systémom.

 

DOBA TRVANIA MONITOROVANIA

Kamerový systém je zapnutý a monitoruje nepretržite počas celého dňa.

 

PRÁVNY ZÁKLAD SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Podľa čl. 6 ods.1 písm. f) GDPR[1] (§ 13 ods.1 písm. f) Zákona[2]) - spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa, t.j.: na zabezpečenie dôkazov pre prípad vzniku škody prevádzkovateľovi, spáchanie priestupku alebo trestného činu.

PRÍJEMCA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Príjemca v tretej krajine alebo medzinárodnej organizácii: nie je

Príjemca v členskom štáte EÚ a EHP: nie je

Orgán verejnej moci, ktorý spracúva osobné údaje na základe zákona:  Súd, orgány činné v trestnom konaní

 

PRENOS OSOBNÝCH ÚDAJOV DO TRETEJ KRAJINY ALEBO MEDZINÁRODNEJ ORGANIZÁCII

Nie je a ani sa nezamýšľa.

 

DOBA UCHOVÁVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

v lehote 15 dní odo dňa nasledujúceho po dni, v ktorom bol záznam vyhotovený.

 

POUČENIE O PRÁVACH DOTKNUTEJ OSOBY

V súlade s čl.13 – 21 GDPR (§ 19-27 zákona o ochrane osobných údajov) máte ako dotknutá osoba:

  • právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k  osobným údajom týkajúcich sa Vašej osoby a potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú (čl.15 GDPR),
  • právo na opravu (čl.16 GDPR) Vašich osobných údajov,
  • právo na vymazanie (čl.17 GDPR) Vašich osobných údajov alebo
  • právo na obmedzenie (čl.18 GDPR) spracúvania osobných údajov,
  • právo na prenosnosť (čl.20 GDPR) osobných údajov,
  • právo namietať (čl.21 GDPR) spracúvanie osobných údajov, ako aj
  • právo podať sťažnosť dozornému orgánu Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27 - právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zákona o ochrane osobných údajov, viac info. nájdete na www.dataprotection.gov.sk

Svoje práva môžete uplatniť písomne na adresu sídla prevádzkovateľa alebo na e-mailovú adresu uvedenú v záhlaví tohto dokumentu. Za týmto účelom môžete použiť Formulár pre uplatnenie práv dotknutej osoby, ktorý sa nachádza v sídle prevádzkovateľa. V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať.

 

POSKYTNUTIE VAŠÍCH OSOBNÝCH ÚDAJOV JE

zákonnou požiadavkou na základe oprávnených záujmoch prevádzkovateľa.

 

AUTOMATIZOVANÉ ROZHODOVANIE VRÁTANE PROFILOVANIA

Prevádzkovateľ pri spracúvaní osobných údajov pre daný  účel nepoužíva automatizované individuálne rozhodovanie, ani profilovanie.

 

Týmto svojim podpisom potvrdzujem, že som bol/a informovaný/á o zavedení kamerového systému a podmienkach spracúvania osobných údajov.

Meno a priezvisko

Dátum

Podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) nazývané ako  „GDPR“

[2] Zákon č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

 

 

Zodpovedná osoba:

obchodné meno:                     espoločnosti s.r.o.

sídlo:                                      Rudohorská 33, 974 11 Banská Bystrica

IČO:                                       46239782

DIČ:                                       2023294559

Bank. spojenie:                       Fio banka, a. s., pobočka zahraničnej banky

IBAN:                                    SK48 8330 0000 0026 0025 3203

zastúpená:                              Ing. Ľubomír Hric

zapísaná v OR OS Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka číslo: 20445/S

Telefónne č.:                          0904 0423 047

E-mail:                                    info@espolocnosti.sk